2013-10-06

Fr. Juli till oktober-- en ganska lång tid. Sommar har blivit höst-Kanske det som ger mig tröst??

Ont krut förgås ju inte så lätt??? sägs det!! Det har absolut inte gått ngn större nöd på käringskrället- Har bara inte "kommit mig för" att göra ngt inlägg här..   Har varit inne o läst på Era härliga sidor lite då o då Någon gång har jag väl t o m kommenterat--  MEEN  vet inte varför det har blivit såå helt enkelt ???????????

Visst har lite allt möjligt strulat- Min lille Gubbe  har blivit "om-opererad" nu den 2 sept.  och med den "förnämliga" sjukvård vi har-- innan man kommer IN o får det gjort--   så har vi BARA väntat sen febr......Alltså en liten förklaring till att jag inte har kunnat planera o greja som jag brukar
.  
Det har ju dock varit en såå härlig sommar -- och det har blivit lite både bad o småturer - o många fina stunder på vår altan med utsikt över trädgården. Det har varit en underbar blomning.
Jag ska absolut inte lova att jag kommer att  vara flitigare framöver- men man kan ju hoppas??

Nu ska Ni iaf  gå med mig på kvällens promenad i trädgården 
Mer ljuvlig än vanligt.  Solens strålar gjorde den till en brinnande, guldig  OAS...

 

GuldBenved o Spirea


Rosenapel framför Blodbok


Hyperikum

Kärleks röd---

Forshytian i höstskrud

Det är solens strålar som "satt eld" på en vissen PRAKTKLOCKA

Och här var utsikten från vårt sovrumsfönster
Vi hade t o m ngr badgäster  i em.  Det är väl bevis på att det är en riktig Brittsommar..
Lite av hur det ser ut hos mej idag!!    
Om Ni  nu hittar tillbaka till mej så blir jag jätteglad om ni visar det med ett litet ord..
  
PS. Jag har ju "kontakt" med ngr av Er på FB,  o gärna fler om Ni har lust!!

Stora KRAMEN ska NI ha - Ni som orkar dra igenom mina dåliga ursäkter
NINNE

6 kommentarer:

Anette sa...

Det sprakar om dina härliga höstbilder! Ja, ibland är det så att man har fullt upp med livet och då får bloggandet stå åt sidan. De senaste dagarna har jag gjort 3 inlägg och det vet jag inte när det hände sist. Det ändrar sig, i början när jag bloggande hände det att man gjorde 2-3 inlägg om dagen. Ha det så gott. /Anette

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst var det trist att vi inte hann förbi hos er, men så är det när man inte är ensam om att bestämma. Fast jag försökte så gott jag kunde. Det var ju faktiskt jag som arrangerat och bokat och planerat ALLT innan. Men "thats life" tyvärr! Men vi kommer säkert tillbaka till ASkåne, min (vår) väninna har redan börjat prata om nästa års resa.....
Det är fint med alla höstfärger i trädgården - och det är nog den förtjusningen som gjort att jag numera satsar friskt på färgade eller brokiga blad. Det set mycket ljusare och mer välkomnande ut än när allt är i en grön ton!
KRAM
Susie

ormbunke sa...

OJ! vad det brinner i din trädgård.Tur att vi har en trädgård att njuta av när det inte fungerar som vanligt.Bloggen och FB är ett bra sällskap så jag försöker hålla igång.Ha de gott. Kramar till er båda.

Evas Kvarnaro sa...

Vad trevligt att du är 'på gång' igen och att maken är påbättrings-
vägen får man hoppas. Du behöver inte ursäkta dig, så är det ibland,
livet rullar på och vi med den.

Jag älskar höstens färger, de är verkligen glödande när solen lyser.

Vad skulle man göra utan en trädgård ?! stor eller liten spelar ingen roll, den håller oss
i gång och är en lisa för själen.

Som du kanske vet har jag varit hos Monica i sommras, den dagen var en av de hetaste, men jag kom till sist iväg. De är otroligt duktiga med att sköta om sin gård och vovvarna älskar jag.

Jag tror oktober blir fin som en höst ska vara.

Sköt om er, kram/ Eva

Knatten sa...

Äsch, alla har vi våra stunder då det inte finns nåt att blogga om. Eller också finns det massor att skriva om men då finns inte lusten. Det där väljer vi ju själva.
Och visst har sommaren varit lång. Den är knappt slut än. Här är så torrt i dikena att vi bara lääängtar efter regn. Till helgen ska jag vintertäcka mina rosor men bara för det blir det väl en mild vinter.

Ha det himla gott. /Knatten

Bea sa...

Hej Ninne!
Trevligt att du finns därute i cybervärlden, trodde ett tag att du hade gett upp blogglandia.
Jo du, det blir inte alltid som man tänkt sig, men huvudsaken man har ett drägligt liv trots små motgångar och med tanke på blogglusten, den går upp och ner för de flesta.
Själv har jag haft väldigt hektisk sommar med ett av varje, men nu ÄNTLIGEN kan jag unna mig egen tid också.
Hoppas du får en innerligt fin fortsättning på hösten.
Varm kram /bea